Της Ελένης Μπότα
Μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα, αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί προς χρήση η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου, που θα δώσει οριστική λύση στην “επανασύνδεση” της παλαιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων στο ύψος του Ευηνοχωρίου.
Οι εργασίες αποδόμησης της οδικής γέφυρας της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων, καθώς και η πλήρης ανακατασκευή της περιλαμβανομένων και όλων των αναγκαίων υδραυλικών έργων προστασίας των βάθρων και διευθέτησης του ποταμού για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής καθώς και των εργασιών προσωρινής αποκατάστασης της οδικής σύνδεσης και διευθέτησης των πάσης φύσεως αγωγών και δικτύων επί της προς αποδόμηση γέφυρας, ανατέθηκαν τον Απρίλιο του 2022 στη ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
Το έργο, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, είναι προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ και οι εργασίες εκτελούνται από την ΤΕΡΝΑ.
Η γέφυρα είχε υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά από τις πλημμύρες του Δεκεμβρίου του 2021, ενώ για την προσωρινή εξυπηρέτηση των κατοίκων των χωριών των γύρω περιοχών έχει ήδη κατασκευαστεί μια προσωρινή διέλευση εντός της κοίτης του ποταμού, η κυκλοφορία της οποίας διακόπτεται όταν η στάθμη των υδάτων του ποταμού ανεβαίνει.
Οι ζημιές που υπέστη η γέφυρα του Ευήνου, που συνδέει τους δήμους Μεσολογγίου και Ναυπακτίας, είχε ως αποτέλεσμα την καθημερινή ταλαιπωρία των κατοίκων από τα χωριά πέριξ των εκβολών του ποταμού και την επικοινωνία τους με τα αστικά κέντρα του νομού Αιτωλοακαρνανίας.
Μάλιστα, τους προηγούμενους μήνες και πριν το έργο ανατεθεί στην Ιόνια Οδό από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχαν πραγματοποιηθεί συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας με αίτημα την αποκατάσταση της γέφυρας, ενώ το θέμα είχε φτάσει και στη Βουλή.
Η γέφυρα κατασκευάζεται στο ίδιο σημείο με την προηγούμενη, με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές και λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της περιοχής. Έχει συνολικό μήκος 242,7 μέτρα και συνολικό πλάτος 13,5 μέτρα (συμπεριλαμβάνοντας και τα πεζοδρόμιο), ενώ το “κατάστρωμά” της έχει πλάτος 7,5 μέτρα.
Η γέφυρα Ευήνου κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 1965 και δόθηκε στην κυκλοφορία στις αρχές του 1967. Η δαπάνη κατασκευής ανήλθε στο ποσό των 13,75 εκατ. δραχμών (με τιμές της εποχής εκείνης) και απαιτήθηκαν 55 τόννοι σκληρού χάλυβα προέντασης και 225 τόνοι σιδηρού οπλισμού. Για τα βάθρα και το κατάστρωμα απαιτήθηκαν 8.400 κυβικά μέτρα σκυροδέματος. Το έργο μελετήθηκε και κατασκευάστηκε από Έλληνες τεχνικούς. Την τεχνική μελέτη εκπόνησε το Γραφείο Δοξιάδη και την κατασκευή ανέλαβε η Τεχνική Εταιρία “ΔΟΜΙΚΗ”. Πριν την κατασκευή της γέφυρας, τα οχήματα χρησιμοποιούσαν τη σιδηροδρομική γέφυρα. Τον Δεκέμβριο του 2021 η γέφυρα ύστερα από έντονη βροχόπτωση υπέστη σοβαρές φθορές με αποτέλεσμα τη διακοπή της διέλευσης των οχημάτων. Την ίδια μέρα κατέρρευσε και η γειτονική σιδηροδρομική γέφυρα.