Έως την ερχόμενη Τετάρτη ανοίγει η πλατφόρμα όπου σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες θα μπορούν να αξιολογήσουν υπηρεσίες του Δημοσίου
Στην αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες αναφέρθηκε ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος, σημειώνοντας πως την επόμενη εβδομάδα ανοίγει η σχετική πλατφόρμα.
Μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Πέμπτης (24.04.25) μεταξύ άλλων και για την αξιολόγηση του Δημοσίου, ο κ. Λιβάνιος δήλωσε χαρακτηριστικά: «καλώς εχόντων των πραγμάτων την επόμενη Τρίτη, άντε Τετάρτη θα ανοίξει η πλατφόρμα που θα μπορούν σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, κάτοικοι της Ελλάδας, να απαντήσουν σε περίπου 40 – 50 ερωτήσεις».
«Θα αξιολογούν έτσι μια σειρά υπηρεσιών είτε της κεντρικής κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα είναι ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, η ΑΑΔΕ, οι ψηφιακές υπηρεσίες αυτών των φορέων, οι υπηρεσίες του gov.gr, όπως είναι η υπεύθυνη δήλωση για παράδειγμα, ή ακόμα και τα αθλητικά εισιτήρια των αγώνων και μια σειρά περίπου 30 – 35 αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης, είτε περιφερειακής, είτε τοπικής, όπως είναι η καθαριότητα, το πράσινο, η κατάσταση των παιδικών χαρών. Θα μπορούμε όλοι να αξιολογήσουμε την κατάσταση όλων αυτών των σημαντικών υπηρεσιών για την καθημερινότητά μας και για την ποιότητα ζωής μας με ασφαλή τρόπο μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή», πρόσθεσε ο ίδιος.
Όπως επεσήμανε ο υπουργός, θα υπάρξει ενημέρωση και σχετικά δελτία Τύπου που θα διευκρινίζουν σε ποια ακριβώς ηλεκτρονική διεύθυνση gov.gr θα μπορεί να μπει κάποιος.
Εξήγησε, επίσης, ότι μια φορά θα γίνεται σύνδεση με τους κωδικούς, προκειμένου να διασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου «γατί καταλαβαίνετε ότι είναι μία έρευνα που πρέπει να ξέρουμε ότι ο καθένας θα ψηφίσει μία φορά και όχι άπειρες φορές. Από εκεί και πέρα θα διαχωρίζονται οι απαντήσεις από το φυσικό πρόσωπο και θα συλλέγονται αθροιστικά και θα επεξεργάζονται σαν μία μεγάλη να το πω έτσι, δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα».
Υπογράμμισε ότι αυτά τα στοιχεία θα είναι δημόσια προσβάσιμα και οι ίδιες οι υπηρεσίες και οι ΟΤΑ θα ξέρουν τι βαθμό πήραν.«Ιδίως για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για να εστιάσουν εκεί, όπου έχουν εντοπίσει οι πολίτες τα προβλήματα. Άρα λοιπόν, αυτά θα είναι δημόσια δεδομένα, ανοιχτά δεδομένα. Οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται θα μπορεί να τα επεξεργαστεί και μόνος του, αλλά θα υπάρχει και μια πλήρης παρουσίαση όλων των ευρημάτων της έρευνας, ακόμα και σε μεγάλες αστικές περιοχές, όπως το λεκανοπέδιο της Αττικής, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικό κώδικα».
Δύο φορές τον χρόνο η αξιολόγηση
Ο υπουργός Εσωτερικών σημείωσε ότι η έρευνα αυτή θα ανοίγει δύο φορές το χρόνο, την περίοδο Απριλίου- Μαΐου και την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου.
«Θα είναι γύρω στις δύο εβδομάδες που θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα, προκειμένου μετά τις επόμενες 10 μέρες να γίνει επεξεργασία των στοιχείων», εξήγησε ο κ. Λιβάνιος και συμπλήρωσε πως «δύο φορές το χρόνο οι πολίτες θα μπορούν να τα αξιολογούν και αυτό θα μας δώσει και συγκριτικά στοιχεία. Αν για παράδειγμα μια υπηρεσία με άριστα το 10 παίρνει 5,3 και το επόμενο εξάμηνο παίρνει 5,7, σημαίνει ότι έχουν γίνει βελτιωτικές κινήσεις».
Σχετικά με τον στόχο της αξιολόγησης είπε: «Αυτό που σημαίνει κατ’ αρχήν είναι ότι μπορούμε να επικεντρώσουμε και να δούμε για ποιο λόγο δεν είναι ικανοποιητική η βαθμολογία που δίνουν οι χρήστες της υπηρεσίας, γιατί εν τέλει είναι και χρήστες υπηρεσίας. Όταν εγώ μένω σπίτι και βλέπω για παράδειγμα πόσο καθαρή είναι η γειτονιά μου ή αν είναι κατάλληλα ηλεκτροφωτισμένη, μπορώ να αξιολογήσω και να μεταφέρω αυτό το μήνυμα στη δημοτική αρχή για παράδειγμα. Άρα λοιπόν, εγώ μπορώ να αξιολογήσω ως κεντρικό κράτος, ως δημοτική αρχή, ως περιφερειακή αρχή, τις βαθμολογίες, να εστιάσω εκεί που υπάρχουν προβλήματα και να μπορέσω να φροντίσω να κάνω όλες τις απαραίτητες δράσεις. Να ενισχύσω για παράδειγμα τα δρομολόγια αποκομιδής προκειμένου να βελτιωθεί η συγκεκριμένη κατάσταση. Ουσιαστικά είναι ένα σημαντικό κανάλι αξιολόγησης υπηρεσιών του δημοσίου τομέα που αφορούν την καθημερινότητα μας από όλους μας ανεμπόδιστα».
Σε σχέση με την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων ανέφερε ότι « η αξιολόγηση εντός των δημοσίων υπηρεσιών έχει ξεκινήσει και γίνεται. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια που υπάρχουν και διαθέσιμα και συγκριτικά στοιχεία, έχει βελτιωθεί πάρα πολύ η κλιμάκωση των αξιολογήσεων. Δηλαδή υπάρχει μια πιο μεγάλη γκάμα βαθμών που βάζουν οι προϊστάμενοι στους υφισταμένους τους με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Αξιοποιούμε και σύγχρονα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να αξιολογηθεί η ποιότητα των βαθμολογιών που βάζουν. Δεν είναι, για παράδειγμα, αναιτιολόγητη η βαθμολογία να παίρνει κάποιος άριστα από τον προϊστάμενο του χωρίς να έχει αιτιολογηθεί επαρκώς. Άρα λοιπόν όλο αυτό αξιολογείται. Έχει υπάρξει μια κλιμάκωση. Αυτό αφορά όμως στην εσωτερική αξιολόγηση».
Πηγή: newsit.gr