Το έργο περιλαμβάνει 43 κόμβους 23 σήραγγες, 89 γέφυρες – « Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχει κάνει η χώρα, όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημοσιονομικά τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε την ανάπτυξη στους πολίτες» τόνισε ο πρωθυπουργός
Έπεσαν λίγο μετά τις 11 το πρωί της Παρασκευής οι υπογραφές για τα 157 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ που θα συνδέουν το Ηράκλειο με τα Χανιά με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει λόγο για μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη.
Την υπογραφή της σύμβασης έβαλαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, με το έργο να έχει ενταχθεί στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και συνεπώς μέρος του κόστους κατασκευής να καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
«Σήμερα είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη, καθώς επιτέλους, μετά από πολλές δυσκολίες και εμπόδια, υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης Ηράκλειο-Χανιά με προαίρεση μέχρι την Κίσσαμο, μια δέσμευση που είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την παρουσιάσω» είπε ο πρωθυπουργός.
«Όλοι και όλες έχουμε την υποχρέωση να κοιτάξουμε μπροστά. Έχουμε ήδη δύο ανοιχτά εργοτάξια από Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Οι Κρητικοί ήδη βλέπουν την αλλαγή» σημείωσε.
«Αγαπητέ κ. Περιστέρη, περιμένω πολύ σύντομα να δούμε τα ανοιχτά εργοτάξια στο τμήμα Ηράκλειο-Χανιά. Ξέρουμε ότι είναι ένα έργο σύνθετο με ορίζοντα τα 5 χρόνια. Γι’ αυτό και ζητώ τη συνεργασία των τοπικών αρχών. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε την τεράστια σημασία που έχει εν συνόλω για την Κρήτη και όχι τα μικρά τοπικά ζητήματα» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.
«Ας βάλουμε τα δυνατά όλοι μας το έργο να ολοκληρωθεί στο χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνεται στην παραχώρηση. Είναι ένα έργο με μεγάλες τεχνικές δυσκολίες συν ότι ο δρόμος πρέπει να είναι λειτουργικός παράλληλα», είπε ακόμα ο πρωθυπουργός.
Αναφερόμενος στα θέματα οδικής ασφάλειας έκανε λόγο για «παρανοϊκό φόρο αίματος στην Κρήτη, λόγω των κακών δρόμων και της κακής οδηγικής συμπεριφοράς», προσθέτοντας ότι «έχω ζητήσει έργα οδικής ασφάλειας που θα τον κάνουν πιο ασφαλή και κοντά στο Ηράκλειο και κοντά στα Χανιά».
Απευθυνόμενος δε, στον περιφερειάρχη Κρήτης είπε ότι «θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε συνολικά το θέμα της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη».
Μιλώντας, επίσης, για τα υπόλοιπα μεγάλα έργα στην Κρήτη υπενθύμισε 4: «Τον ΒΟΑΚ, την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα που έχει γίνει ήδη η μικρή και προχωράει η μεγάλη, τα σημαντικά αρδευτικά έργα που πρέπει να γίνουν. Είναι σημαντικό να θωρακίσουμε την Κρήτη ως προς το αρδευτικό και να προστατεύσουμε από τον κίνδυνο της λειψυδρίας. Το αεροδρόμιο στο Καστέλλι που δρομολογείται όπως το είχαμε υποσχεθεί. Και να προσθέσω άλλο ένα στο οποίο αποδίδω σημασία και είναι οι φοιτητικές εστίες σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο. 5.000 φοιτητές θα εγκατασταθούν εκεί για να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα στέγασης των φοιτητών στο νησί».
«Επέμεινα ιδιαίτερα στον υπουργό και τον παραχωρησιούχο για υπογραφές στις 9 Μαΐου, γιατί είναι η ημέρα της Ευρώπης, Όλα τα μεγάλα έργα στην Κρήτη και αλλού έχουν ευρωπαϊκή συμμετοχή. Και αυτό έχει σημασία να το θυμόμαστε τον Μάιο του 2025 και πλησιάζουμε στην επέτειο των δραματικών στιγμών του 2015. Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχει κάνει η χώρα με την Ελλάδα να είναι παράδειγμα για τα δημοσιονομικά. Ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε την ανάπτυξη στους πολίτες» κατέληξε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του λέγοντας προς τον περιφερειάρχη Κρήτης που εμφανίστηκε με πράσινο φάκελο ότι θα του δώσει τον μπλε για να τονίσει την ανάγκη συνεργασίας όλων.
Δήμας: Θα εφαρμόσουμε μέτρα ασφαλείας όπως στην Πατρών-Πύργου
«Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά σήμερα συμβασιοποιείται το μεγαλύτερο τμήμα του έργου», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας, σημειώνοντας ότι το έργο περιλαμβάνει τουλάχιστον 43 κόμβους 23 σήραγγες, 89 γέφυρες. Ανακοίνωσε, δε, ότι «με εντολή του πρωθυπουργού θα χρηματοδοτήσουμε τις μελέτες μέχρι τη Σητεία το επόμενο διάστημα».
Αναφέρθηκε, επίσης, στον αριθμό των 38 τροχαίων δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ προσθέτοντας ότι θα εφαρμοστούν μέτρα ασφαλείας, όπως αυτά στην εθνική οδό Πατρών-Πύργο, με σκοπό να μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα κατά τη διάρκεια των εργασιών, αλλά και τον ρυθμό κυκλοφορίας στον ΒΟΑΚ.
«Από το 2019 μέχρι σήμερα οι κυβερνήσεις Μητσοτάκη και οι ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών εργάστηκαν για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα. Όμως όλα γίνονται χάρη στον πρωθυπουργό ο οποίος είναι ο κύριος υπεύθυνος για ό,τι συμβαίνει», κατέληξε ο κ. Δήμας.
Ταχιάος: Άλλο νησί η Κρήτη με τον ΒΟΑΚ
«Αρχίζει μια άλλη ημέρα, χαρούμενη, αλλά δύσκολη. Δύσκολη, γιατί για να καταλήξει ένα έργο στη συμβασιοποίηση είναι πολύπλοκο. Το μέλλον της Κρήτης με τον ΒΟΑΚ θα είναι μια άλλη πραγματικότητα, θα είναι ένα άλλο νησί με τον ΒΟΑΚ η Κρήτη», είπε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Τόνισε, δε, ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα εκτελείται ως ενιαίο έργο ένα έργο αυτοκινητοδρόμου σε τμήματα που είναι λειτουργικά και ακόμα περισσότερο σε μια περιοχή όπως η Κρήτη, που κατά περιόδους έχει μεγάλη κίνηση.
Περιστέρης: Χρειάζεται η βοήθεια της τοπικής αυτοδιοίκησης
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, είπε ότι «για χρόνια ακουγόταν η φράση παραχώρηση ΒΟΑΚ και σήμερα υπογράφεται, όσο και αν ακούγεται απίθανο, καθώς επειδή είχε τάξει τις 9 Μαΐου ο πρωθυπουργός, με ξενύχτι από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα υπουργεία και τις τράπεζες, το καταφέραμε».
Ευχαρίστησε τα στελέχη της εταιρείας, «γιατί καταθέσαμε την πιο άρτια πρόταση» και τον πρωθυπουργό «για τη βοήθεια και τις εντολές που δώσατε ώστε να προχωρήσει το έργο».
«Ξεκινά μια πιο δύσκολη και μακριά από πλευράς προσπάθειας διαδρομή και χρειάζεται η βοήθεια της τοπικής αυτοδιοίκησης και των αρχών για να ολοκληρωθεί το πολύ δύσκολο αυτό έργο», κατέληξε ο κ. Περιστέρης.
Πηγή: protothema.gr